Monday, November 2, 2015

Aku Memohon Supaya Engkau Pergi

Biarlah kita berpisah,
Demi kebaikan cinta ini, kekasihku,
Dan demi kebaikan kita bersama,
Biarlah kita berpisah,
Aku mahu rasa cinta bertambah,
Aku mahu membencimu,
Walau antara kita ada kenangan yang berharga,
Demi cinta yang indah antara kita,
Yang masih terpahat di bibir kita,
Yang masih tertanam di tangan kita,
Demi apa yang pernah aku coretkan di suapan ini,
Dan demi wajahmu yang yang dipenuhi bunga mawar,
Dan sisa cintamu yang melekat di rambutku,
Di kukuku,
Demi segala kenangan,
Dan kesedihan dalam senyuman,
Cinta kita telah menjadi lebih indah dari kata,
Demi kisah cinta yang paling indah dalam hidup kita,
Aku mohon supaya engkau pergi.
Biarlah kita berpisah,
Burung-burung pun meninggalkan pergunungan apabila tiba masanya,
Matahari menjadi lebih menawan apabila cuba membawa dirinya,
Jadilah kesangsian dan azab dalam hidupku,
Jadilah legenda,
Jadilah fatamorgana,
Jadilah soalan di bibirku,
Tanpa jawapan,
Demi cinta yang terindah,
Yang menghuni di tiap sempadan hatiku,
Supaya aku terus berada dekat di hatimu,
Aku mohon supaya engkau pergi,

Biarlah kita berpisah,
Biarlah kita berpisah walau masih ada sisa cinta di hati kita,
Kerana dengan air mata,
Aku dapat melihat wajahmu,
Melalui api dan asap,
Aku dapat melihat wajahmu,
Biarlah kita terbakar,
Biarlah kita menangis,
Sesungguhnya kita sudah lupa nikmat tangisan berkurun yang lalu,
Biarlah kita berpisah,
Supaya cinta kita tidak menjadi cinta biasa,
Dan rindu kita tidak menjadi debu,
Supaya bunga mawar tidak layu di tangkainya,
Tenangkanlah hatimu, si kecilku!
Cintamu masih memenuhi ruang mata dan jiwaku,
Aku masih menghargai cinta agungmu,
Aku masih mengharap untuk memilikimu,
Kaulah pahlawanku,
Tetapi,
Tetapi,
Aku takut dengan perasaanku,
Aku takut dengan naluriku,
Aku takut kita bosan dengan rindu kita,
Aku takut dengan perhubungan kita,
Demi cinta kita yang terindah ini,
Yang berbunga dalam jiwa kita,
Yang bersinar seperti matahari di pipi kita,
Dan demi kisah cinta terindah pada zaman ini,
Aku mohon supaya engkau pergi,
Supaya cinta kita berakhir dengan keindahan,
Supaya umur cinta kita berpanjangan,
Aku mohon supaya kau pergi.

No comments:

Post a Comment