Wednesday, November 4, 2015

Kuasa Cinta

Aku bukan daripada keturunan raja,
Aku juga tidak mempunyai bakat sebagai pemimpin,
Aku tidak pernah bercadang pun untuk memegang apa-apa jawatan dalam apa-apa parti di apa-apa peringkat sekalipun,
Jauh sekali menubuh parti baru selepas kalah dalam pemilihan,
Kesudianmu bersama-samaku membuat aku terasa bahawa aku adalah raja yang memerintah dunia ini,
Aku menguasai seluruh telaga minyak dunia,
Aku memiliki dan mengutip derma daripada sesiapa sahaja,
Aku menjadi pemimpin Melayu, Cina dan India,
Aku bukanlah raja,
Tetapi kesudianmu bersama-samaku menikmati sepinggan salad salomon membuatkan aku merasa seperti raja yang memerintah dunia ini,
Membuat aku merasa diriku lebih berkuasa daripada Barack Obama, Vladimir Putin dan Datin Seri Rosmah Binti Mansor.

No comments:

Post a Comment