Monday, November 2, 2015

Marahlah!

Marahlah semahumu,
Lukakanlah perasaanku semahumu,
Pecahkanlah pasu bunga dan cermin,
Ugutlah aku untuk menyintai lelaki-lelaki lain,
Tindakanmu sama sahaja,
Katamu sama sahaja,
Kamu seperti kanak-kanak, wahai kekasihku!
Kita tetap sayang kepada mereka walau mereka menyakitkan hati kita,
Marahlah,
Kau semakin jelita ketika memberontak,
Marahlah,
Laut tidak akan terjadi tanpa ombak,
Jadilah ribut,
Jadilah hujan,
Aku tetap memaafkan segala perbuatanmu,
Marahlah,
Aku tidak akan membalas cabaranmu,
Kau adalah anak kecil yang nakal,
Burung pun tidak membalas dendam atas batu yang kaulemparkan,
Pergilah,
Andai suatu hari kau bosan denganku,
Tuduhlah aku,
Salahkanlah takdir yang menemukan kita,
Tinggalkanlah aku bersama air mata dan kesedihan yang kau tanam di jiwaku,
Diamku adalah penawar,
Kesedihanku adalah penawar,
Pergilah,
Kiranya kau penat dengan sikapku,
Bumi ini dipenuhi lelaki dan penjual minyak wangi,
Ketika kau mahu melihatku,
Atau memerlukan daku seperti kanak-kanak rindukan ibu,
Pulanglah ke hatiku kiranya kau mahu,
Kaulah kekasihku,
Kaulah langit, kaulah bumi,
Marahlah semahumu,
Pergilah bila kau mahu,
Kau pasti kembali suatu hari nanti,
Kerana kau tahu kesetiaanku.

No comments:

Post a Comment