Monday, November 2, 2015

Permohonan Maaf Daripada Seorang Lelaki

Aku memohon kemaafan kehadapan wajahmu yang sedih seperti matahari petang,
Kerana mencoretkan kata di suapan ini,
Menabur kata dan janji indah,
Seperti lelaki-lelaki lain,
Yang pernah mengecewakanmu beribu-ribu kali,
Aku memohon maaf atas kebodohan yang telah aku lakukan,
Atas segala perbuatanku,
Atas kemusnahan yang berlaku atas tubuhmu,
Dan atas debu yang ditinggalkan oleh bara yang membakar hatimu,
Aku memohon maaf,
Aku memohon maaf kerana menuliskan puisi-puisi jahat,
Ketika cinta kita semakin musnah,
Puisiku adalah penjaraku,
Puisiku adalah racun yang akan membunuhku,
Puisiku adalah belati yang menusuk rusukku,
Aku memohon kemaafan,
Pergilah,
Aku tidak mahu mencemarkan maruahmu,
Justeru, aku datang untuk memohon kemaafan daripadamu.

No comments:

Post a Comment