Wednesday, November 4, 2015

Pusaka

Aku tidak mahu bermain  cinta,
Kita bukan lagi anak-anak kecil,
Aku tidak mahu menjadi seperti anak-anak membahagi ikan,
Ikan merah untuk aku,
Ikan biru untuk kamu,
Ambillah ikan merah dan ikan biru untuk kamu semuanya,
Asalkan kau kekal menjadi kekasihku,
Juga
tidak seperti PAS dan GHB,
Yang berebut penyokong umat Islam sendiri,
Hijau warna kami,
Oren warna kamu,
Sepohon limau ada hijaunya ada orennya,
Ambillah sepohon limau itu bahkan seladang limau untuk kamu semua,
Tetaplah kau menjadi kekasihku,
Ambillah laut, sampan dan para pengembara,
Asalkan kau tetap bersama-samaku,
Aku serahkan semua hartaku,
Aku tidak peduli soal untung atau rugi,
Aku tidak punya wang yang banyak dan juga telaga petrol yang menjadi kolam renang kekasihku,
Apatah lagi wang derma RM2.6 billion dalam akaun peribadi,
Aku hanya pujangga pemujamu,
Apa yang aku ada hanyalah kata cinta,
Yang memenuhi dinding rakan Facebooku,
Membuat mereka bimbang.

No comments:

Post a Comment